Po stopách vzdělávání
Den otevřených dveří 28. 2. 2011 jsme si na Gymnáziu Bystřice nad Pernštejnem zpestřili projektovým vyučováním.
Ve dvou vyučovacích hodinách jsme chtěli ukázat, že i netradiční způsob výuky může být přínosem pro získávání nových znalostí žáků.
Po celé škole byla připravena stanoviště z předmětů, které se u nás vyučují. Rozdělili jsme je na základní úroveň – určeno pro nižší gymnázium a na pokročilou úroveň – určeno pro vyšší gymnázium. K jednotlivým stanovištím žáky obou úrovní dovedly ručně vyrobené stopy a stopičky. Soutěžící družstva z jednotlivých tříd obcházela tato stanoviště, plnila úkoly a sbírala body udělené vedoucími stanovišť podle míry úspěšnosti. Někteří zájemci využili i tzv. výtvarnou dílnu, kde si různými technikami mohli vyzdobit trička.
Na závěr proběhlo vyhodnocení v rámci jednotlivých tříd a vyhlášení nejúspěšnějších družstev.
Na organizaci celého projektu se podíleli především členové Studentského parlamentu s učiteli. Vítání hostů u vchodu do budovy školy, provádění po škole, dozory v učebnách a laboratořích zajistila velmi zodpovědně tentokrát třída 3.A.
Mrzelo nás jen, že v tento netradiční den přišlo méně návštěvníků. O to více jsme jich ale přivítali v předešlých měsících (listopad – Den otevřených dveří, únor – Přijímací zkoušky na nečisto).
(Pavla Filipová)