Duhová škola

Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem

Nádražní 760
Bystřice nad Pernštejnem
593 12

Tel: 566 552 920/921
Datová schránka: ervnrrg
reditel@gybnp.cz

    O škole 

Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem nabízí čtyřletý a osmiletý studijní obor.  

 Více o studiu na naší škole ve školním vzdělávacím programu zde.

  

 

 

Divadelní představení Petr a Lucie

05.04.2018 19:20

V pořadí třetí setkání  / 16. 3. 2018 Kulturní dům Bystřice n. P. / s mladým hereckým souborem DIVADLO RŮZNÝCH JMEN z Prahy  zprostředkovalo našim studentům dramatickou adaptaci novely Petr a Lucie francouzského klasika Romaina Rollanda.

K základní dějové linii příběhu o lásce dvou mladých lidí „pod křídly smrti“ během 1. světové války byly přidány paralelní příběhy Petrova bratra Filipa a dvojice kočovníků, kteří svými songy a příběhem o černé labuti doprovázeli děj. Autor dramatizace Lukáš Šnajdr tak chtěl akcentovat  hrůznost války, která je „ největší spojenec smrti, a proto největší nepřítel života“ / R. Rolland /.

Jak byli spokojeni diváci? Přečtěte si několik postřehů  z recenzí studentů 2.A  a sexty…

…zaujalo mě, jak do původního děje zakomponoval dvě nové postavy, které vyprávěly příběh Petra a Lucie a použily k tomu loutky. Musím rovněž ocenit kostýmy herců a práci osvětlovače, na scéně působily poutavě a dodávaly představení šmrnc…/ A.G. /

…bratr Filip dobrovolně narukoval do války, domů se ale vrací jako oběť ... Z idealizované budoucnosti milenců se stává pouze sen, který umírá společně s Petrem a Lucií při bombardování Paříže…/ J.K. /

…nejvíce bych vyzdvihla herecký výkon Milana Enčeva, který ztvárnil roli Petrova otce, hrál velmi přesvědčivě, má velké herecké zkušenosti, dále jedna z nejemotivnějších scén byl návrat Filipa z války…/ N.Z. /

…je mi líto, že jsem knihu nečetla, moc mě zaujala myšlenka s černými labutěmi, díky které jsem dokázala s hrdiny soucítit…/ D.K. /

…herec ztvárňující hlavního mužského hrdinu na mě bohužel často  působil afektovaně, naopak herečce  role Lucie očividně sedla, byla s postavou více sžitá a uměla přesně vyjádřit své emoce…/ D.K. /

…ve scénách bombardování se lidé ukrývali do bezpečí,, zvukové efekty vyvolávaly v divácích autentický strach , dodávalo to na dramatičnosti . Na příklad scéna s farářem se mi zdála až nepříjemně vyhrocená…/ S.P. /

Doufáme, že i v dalších divácích  vyvolalo pojetí předlohy otázky, kladné i nesouhlasné reakce…diskuse je žádoucí a je  vítána! Učme se kritickému myšlení.

                                                                          za PK čjl L. Císařová