V měsíci dubnu se podařilo uskutečnit dvě zajímavé fyzikální akce.
V době maturitních slohových prací proběhla exkurze tříd 1.A, kvarty, tercie do vědeckého parku - VIDA centrum v Brně. Studenti měli celkem 4 hodiny možnost prohlédnout si a vyzkoušet experimenty, které znají nejen z hodin fyziky, ale i chemie, biologie. V expozici, která je rozdělená do čtyř tematických celků – Planeta, Civilizace, Člověk, Mikrosvět, si každý našel to, co ho zajímalo. Pro asi padesát žáků byly objednány speciální hodinové programy na téma Plazma a Magnetická přitažlivost. Nejvíce zaujal letecký trenažér, jízda na kole ve výšce 8 m, výroba magnetické plastelíny, neviditelný plášť. Díky QR kódům si účastníci své aktivity mohli natočit nebo nafotit. Zajímavá byla i část věnovaná matematickým hlavolamům a geometrickým útvarům zvaná Geometry. Průvodci a organizátoři programů naši skupinu pochválili za hravost, zvídavost a aktivitu, jakou během dopoledne v parku předváděli.
O tom, že fyzika není jenom o výpočtech a teoretických úvahách, ale i o bádání, zkoumání, experimentování a přínosech do života kolem nás, se mohli přesvědčit studenti maturitních ročníků při besedě, která proběhla v rámci jejich posledních hodin fyziky. Besedu s podtextem „ Tvoříme světlo“ připravila bývalá studentka gymnázia Hana Vítová, v současné době pracující ve vývojovém oddělení firmy Automotive Lighting v Jihlavě. Studentům velmi pěkným způsobem popsala, jak to je vlastně se světly, které se montují do osobních aut. Beseda měla vysokou odbornou úroveň, zároveň plnou praktických ukázek, modelů, součástek… Žáci byli seznámeni s historií světel, typy světel, způsobem testování, výrobou prototypů světlometů. Vývojové oddělení se zabývá kompletními návrhy světelných funkcí, zpracováním designových prvků, elektronikou atd. Žáci si mohli osahat světla známých značek aut, spatřit různé druhy světel – halogeny, xenonové výbojky, LED diody, laserové světlomety, posoudit jejich svítivost, kvalitu. Světla v autech neplní totiž jen funkci bezpečnostní, tj. být dobře viděn a vidět co nejlépe, ale stále více se rozvíjejí funkce informační. Světla mohou ukrývat senzory informačního charakteru pro řidiče během jízdy, např. údaje o zrychlení, rychlosti, vzdálenosti předjížděného vozidla, osvětlení přechodu atd. Beseda určitě splnila očekávání, rozšířila žákům obzory a poukázala na zajímavou možnost studia jednoho technického oboru.
předmětová komise M-F