Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem

reditel@gybnp.cz

Činnost stránek ukončena

Navštivte nové stránky školy

Chcete vědět, jak to u nás doopravdy chodí?

@gybnp_official | Linktree

Instagram Logo Photo - Free image on Pixabay   File:Facebook f logo (2019).svg - Wikimedia Commons   Youtube Logo Images – Browse 14,027 Stock Photos, Vectors, and Video |  Adobe Stock

Poznávací zájezd do Francie

10.10.2018 11:23

Naše putování po Azurovém pobřeží

Dne 22. 9. 2018 se velká část bystřického gymnázia čítající zhruba šedesát lidí vydala na dalekou pouť do jižní Francie. Cesta autobusem, která trvala zhruba dvacet hodin, byla především pro naši tělesnou schránku hodně náročná. Proto se nedivte, že i když jsme si druhý den vychutnali Marseille s její bazilikou Notre Dame de la Garde a ostrovem If, který se proslavil díky románu Alexandra Dumase staršího-Hrabě Monte Christo, jsme se všichni těšili v neděli vpodvečer na pěkné a pohodlné pokoje, jež se nacházely v příjemném hotelu v centru Cannes.

A pak už vše šlo jak po másle - ráno jsme vždycky brzy vstali, nasnídali se a odjeli na výlet.  Večer jsme se pak vraceli unavení a hladoví, ale nikdo si nestěžoval, neboť náš program byl vskutku nabitý a nádherný. Třetí den zájezdu jsme navštívili městečko Fréjus, které je nazýváno Pompejemi  Provence díky svým pozůstatkům z období římské nadvlády nad dnešní Francií. Po této zastávce připomínající starověkou historii jsme pokračovali v cestě do známého Saint Tropez, které se proslavilo  především sérií filmů Četník ze Saint Tropez. Odtud jsme se přeplavili na ostrov Porquerolles a užili si nádherné koupání v moři.

Čtvrtý den jsme sice strávili více času v autobuse, ale stálo to za to. Hned ráno jsme dojeli do městečka Grasse, známého svými vonnými esencemi. Jednu z „továren“ na výrobu parfémů - Fragonard jsme proto i navštívili. Poté už jsme zamířili do kaňonu Verdon, který je považován za jeden z nejkrásnějších v Evropě. Odváželi jsme si odtud spoustu krásných fotek a dojmů, neboť jsme měli možnost jet částí kaňonu po řece Verdon na šlapadlech.

Pátý den byl oproti předchozímu opět založen na kráse měst. Hlavním cílem cesty bylo město Nice s jeho slavnou promenádou des Anglais a samozřejmě s koupáním na jeho plážích prozářených sluncem. Odpoledne nám v náročném programu konečně zůstal čas na prohlídku města, ve kterém jsme byli ubytováni. Cannes je známé především svým filmovým festivalem, ale i v jeho všedních dnech je v něm stále co objevovat a obdivovat.

Šestý, a tudíž poslední den jsme začali prohlídkou půvabné vesničky Éze, nacházející se 427 m. n. m. a poskytující nádherné výhledy na Azurové pobřeží. Zde jsme ovšem mohli být jen chvíli, protože hlavním bodem programu bylo Monacké knížectví a Monte Carlo. Prošli jsme si Oceánografické muzeum, nahlédli jsme i do proslulého kasina. Kochali jsme se pohledem nejen na krásně upravené  čisté bohaté město, ale také na automobily luxusních značek Porsche, Ferrari či Lamborghini, které se zde vyskytují naprosto běžně.

Poté už následovala jen cesta domů. Před gymnázium jsme šťastně dorazili asi ve 14 hodin v pátek 28. 9.

Myslím, že mohu za nás – studenty poděkovat našim rodičům, že nám umožnili se zájezdu zúčastnit, i vyučujícím, kteří se zasloužili o to, že jsme si zájezd užili a vrátili se zpět naplněni mnoha novými poznatky a nezapomenutelnými zážitky.