Gymnázium Bystřice nad Pernštejnem

Nádražní 760
Bystřice nad Pernštejnem
593 01
Tel: 566 552 920/921
Datová schránka: ervnrrg

podatelna@gybnp.cz



reditel@gybnp.cz

    Činnost stránek ukončena

Navštivte nové stránky školy
  

 

 

Chcete vědět, jak to u nás doopravdy chodí?

 @gybnp_official | Linktree

Instagram Logo Photo - Free image on Pixabay   File:Facebook f logo (2019).svg - Wikimedia Commons   Youtube Logo Images – Browse 14,027 Stock Photos, Vectors, and Video |  Adobe Stock

Projekt Maďarsko - 7.3.-13.3.2022

14.03.2022 20:03

Celý název projektu zněl iCitizen výměna mládeže a byl určen pro mladé studenty ve věku od 16 do 25 let. Sedm dní jsme strávili v malé vesničce Liptód, Maďarsko, která se nacházela poblíž města Pécs. Sešli se zde zástupci ze šesti zemí Evropy-Česká republika, Litva, Chorvatsko, Itálie, Portugalsko a Maďarsko. I přes všechny kulturní rozdíly jsme si všichni dobře rozuměli a společně si to užili. Měla jsem tu výhodu, že jsem tam jela se svými spolužáky, které znám, ale nyní vím, že nebyla potřeba se strachovat, protože nikdy jsem nepotkala pohromadě tolik úžasných a otevřených lidí. Před odjezdem jsem měla lehké obavy, co mě čeká. Byl to totiž můj první program, kterého jsem se zúčastnila, ale ať už moje vidina byla jakákoliv, předčilo to meze mojí fantazie. 
Je těžké říci co všechno jsem se naučila, protože ani na vteřinu jsem neměla pocit jako ve škole, kdy si musíme látku memorovat. Vše nám bylo podáváno nenásilnou cestou formou projektů, diskuzí a her. Společně jsme pracovali na téma internet, jak v jeho pozitivní tak i negativní stránce.Nejen, že jsem se naučila několik slovíček v litevštině, portugalštině či italštině, ale hlavně moje úroveň angličtiny se velice zlepšila. Zpočátku bylo těžké vést konverzaci, ale jazyková bariéra po dvou dnech naprosto vymizela. Zjistila jsem jak funguje vzdělávací systém v Chorvatsku, že Portugalci si nedovedou představit ráno bez silného šálku kávy, nebo to že Maďarsko je země nížin a papriky. Během pár dní jsem si našla kamarády z různých koutů Evropy a do Česka jsem si s sebou dovezla ty nejkrásnější vzpomínky. Navázala jsem zde dlouhodobá přátelství, která neskočila dnem odjezdu. Pro nás všechny bylo loučení velmi dojemné a jsme se všemi i nadále v kontaktu.
Bylo vtipné sledovat některé kulturní rozdíly, občas opravdu barvité, ale to udělalo tento nezapomenutelný týden ještě zajímavější. Jsem nesmírně vděčná, že jsem se tohoto pobytu zúčastnila a s jistotou mohu říci, že pokud dostanu do budoucna šanci být součástí dalšího projektu, tak rozhodně nebyl poslední. Je to výborná zkušenost pro všechny, kteří se nebojí vystoupit ze svojí komfortní zóny a poznat nové věci.
Projektu jsme se zúčastnit díky práci neziskové organizace Hodina H, která za nás vše potřebné zařídila a my jsme mohli jet do zahraničí a reprezentovat Českou republiku. Moc si této příležitosti cením a nelze popsat vděk který cítím k lidem, kteří pro nás tento projekt zorganizovali a úsilí, které tomu věnovali. Dali nám šanci zažít překrásný týden v Maďarsku. 
Lucie Praislerová, 3.A