V týdnu před Vánoci se studenti z tříd prima, sekunda, tercie, kvarta, kvinta, 1. A, sexta, 2. A, septima a 3.A zúčastnili anonymního online testování ve spolupráci s Českou asociací školních metodiků prevence. Studenti vyplňovali dva dotazníky.
První dotazníkové šetření se týkalo názorů studentů na klima v jejich třídách. Studenti zde popisovali vztahy ke třídě, mezi spolužáky, míru kooperace a soudržnosti, míru zájmu o školu, tendenci nevěřit si, ale i touhu vyniknout či jednat účinně. Výsledky tohoto šetření tak umožní pedagogům získat profil dané třídy a lépe odhadnout vztahy a poměry ve třídě a přizpůsobit tak výchovné působení.
Druhé dotazníkové šetření bylo zaměřeno na identifikaci rizikových oblastí u dospívajících. Otázky se týkaly devíti oblastí života studentů - volný čas, chování, zdravotní stav, duševní zdraví, sociální zdatnost, rodinný systém, škola, vztahy s vrstevníky a návykové látky. Obrovskou výhodou dotazníku bylo, že identifikoval nejen problémové oblasti, ale i oblasti, kde jsou dospívající poměrně úspěšní. Na relativně zdravé oblasti pak může pedagog dospívající upozornit, aby posílil jejich sebedůvěru a vyvážil méně příznivá zjištění.
V sekci metodik prevence je možné si prohlédnout souhrnné hodnocení za školu, výsledky šetření v jednotlivých třídách slouží potřebám pedagogů.
Děkuji všem studentům za poskytnutí pravdivých informací a pedagogům za pomoc s organizací dotazníkových šetření.
Metodik prevence Mgr. Eva Musilová